Här kan ni följa mina förberedelser inför "The toughest footrace on earth" Marathon Des Sables. Ett lopp om 25 mil genom Sahara.
Jag började springa sommaren 2009 när jag förlorade min dotter Lisa 14 år. Det var min kompis Fredrik som fick med mig ut på löprundor. Löpningen har varit en enorm hjälp i mitt sorgearbete. Idag har jag ett fungerande liv och jag älskar livet igen.

Så ofta jag får tillfälle föreläser jag om min väg tillbaka till ett fungerande liv och de verktyg jag använt, förberedelserna inför mitt äventyr i öknen i april, min löpning, inspiration, mål och målbilder.
Lisa pratade ofta om att hon ville bli barnläkare. Jag tror hon hade kommit att arbeta för Läkare Utan Gränser. En organisation som jag tycker är fantastisk och som hjälper så många. Nu vill jag hjälpa dem. Därför har jag startat en insamling. Stöd insamlingen till Läkare Utan Gränser genom att satsa valfritt antal kronor. Ett bidrag lämnar ni genom att klicka på bilden "Läkare Utan Gränser" till vänster.


torsdag 21 februari 2013

HOTAR MED COMBACK I OLDBOYS EFTER MDS

Efter MdS är det inte omöjligt att jag gör comback i Furulund IK:s Oldboys. Klubben får nog ta det mer som ett hot än ett löfte. För efter att jag slutat efter vårsäsongen 2012 har laget inte förlorat en enda match. Klubben stöttar mig i alla fall på min resa mot MdS och upplåter deras bastu för min värmeanpassning. Om tre veckor kryper jag in bastun och trampar på motionscykel 30-60 min/dag för att förbereda mig för de 40 -50 graders värme som kommer att råda i Sahara i april när jag springer.  Klubben har fått en exklusiv intervju med undertecknad om statusen på mina förberedelser som ligger på deras hemsida. http://www.laget.se/furulundsik/News/2846514/Exklusiv-intervju-med-Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar